Cesta z Chenggongu do Taipeie pres Taitung

Den 19.

Vstáváme asi v 8 s výhledem na moře. Dneska jsme se parádně vyspali. Vyrážíme na snídani do Chenggongu, kde nám doporučili snídaňový stánek hned vedle Prince hotelu. Jídlo bylo celken fajn. Následně se zase vracíme na motorkách zpátky, aby jsme pobalili a do 11 vypadnuli. Dneska nás čeká cesta až do Taipeie. Nejdřív musíme vrátit scootery v Taitungu, kde vezmeme přímý rychlovlak až do Taipeie. Nejrychlejší rychlovlaky to přes Hualien zvládají za 3 a půl hodiny. My pojedeme 4.

Balíme a u toho plánujeme. Holky rovnou přes internet bookuji místenky. Do těchhle vlaků( ne všech) se nedá koupit lístek na stání, když už je plno. Proto je lepší mít místenku dopředu. Ptáme se holek, jestli znají nějaký hotel v okolí jejich bytu. Prý znají. Dál to zatím neřešíme. V 11 se smutně loučíme s naším super ubytováním a na motorkách vyrazíme směrem Taitung.

Xiaoyeliou

Cesta utíká hodně rychle a před Taitungem zjišťujeme, že nám pořád zbývá spousta času. Zastavujeme se tedy ještě cestou v Xiaoyeliou, což je místo na paži, kde se vyskytuje pískovec a erozí se vytvářejí hodně zajímavé tvary. Z dálky to není vůbec nic zajíamavého ale z blízka to je paráda. Hlavně pro foťák je to lahůdka. Chvilku si tam pokoukáme a dokonce si vylezeme na skálu ve tvaru hlavy slimáka. Překvapivě se tu po všech útvarech normálně může chodit. Celá podívaná není na dlouho, takže se pomalu vracíme na parkoviště a vyrážíme opět směrem Taitung.

Sushi na Taiwanu

Taiwan 216Pořád máme ještě celkem dost času, takže ještě vyrazíme na sushi, jupii. Běžnej oběd se zvrhává ve slušný orgie. Na Taiwanu funguje řetězec Sushi Express, kterej umí geniální a levný sushi. Jeden talířek se dvěma porcema sushi/sashimi/nigiri vyjde na 30NTD. když si jich dáte 10, máte v sobě 20 kousků, jste najedený k prasknutí a jen asi za 230 CZK. Porce/kusy masa jsou tu tak 3x větší než v ČR. Dlabeme už v podstatě jen lososově nigiri. Je to neuvěřitelná chuťovka. Ve čtyřech nakonec zvládáme 40 talířků, což je celkem hodně vysokej komínek. Možná se budu opakovat, ale byl to opravdu chuťový orgasmus.

Po sushi už vracíme motorky. Potetovanej provozovatel půjčovny se tváří hrozně drsně a nepříjemně. Kate, která to s ním domlouvala, ale říkala, že je to sympaťák. Zajímavé, sice jsme nerozumněli, ale neverbální komunikaci jsme rozhodně vnímali úplně jinak. Borcoj nakonec ani nevadilo, že jsme nevrátili plné nádrže a platili jsme celkem jen 3 dny – čekali jsme 4.

Vlak z Taitungu do Taipeie

Od scooterů jdeme rovnou na vlak. Čekání využíváme k nákupu kafíčka a čajíčka. Po chvíli už nasedáme do našeho rychlovlaku. ČD, ať se jdou zahrabat. Celou cestu prokecáme, je celkem sranda. Uvedu jednu zajímavost – konečná zastávka vlaků je Shulin. Asi dokážete odhadnout, jak se to čte a jak často to bylo ve vlaku hlášeno. V průběhu jízdy se holky přiznávají, že Green(přítel grace) už nám zamluvil a zapatil hotel na poslední noc. Trochu to s péčí o nás přehánějí.

Ubytování Taipei

Na mapě je cesta na metro.

Přijíždíme do Taipeie asi o půl osmý a bereme taxíka k hotelu. Tam nás čeká velké překvapení, když zjišťujeme, že nám zaplatili opravdu luxusní hotel. Přijeli jsme s krosnama po třech týdnech špinavý a smardlavý a tady nás najednou vítají pikolíci v uniformě, přidržtaškové a zmačkničudlíkové. Připadáme si tedy dost zvláštně. Tohle není úplně místo, kam bysme patřili. Nic na tom nemění ani fakt, že je to nejstarší z hotelů řetězce Gloria – Prince hotel a že tu jedna noc stojí prej „jen“ 3000NTD. V pokoji je znát zašlá sláva a jsou evidentní místa, která už nikdy nepůjdou vyčistit. Taiwan 219Super služby a vyhřívané prkýnko je tu ale standardem. Dveře auta vám otevře pikolík v uniformě, u vchodu další řekne hezký den, na recepci jich je asi 5 a nakonec vám jiný přivolá výtah, kdybyste třeba nevěděli, jak se to dělá. Jsou tu 4 výtahy, takže se tu na výtah nikdy nečeká. Číslo pokoje máme přízračné 911, jako je v USA tísňové volání.

Trochu se osvěžujeme, dáváme si sprchu a vyrážíme opět do města na večeři a podívat se na noční trh. Berou nás na jeden z posledních night marketů v Taipeii, který ještě není tak turisticky profláknutý. Jsou tu spíš místní. Pak už nás čeká jen návrat do luxusního hotelu a spánek v luxusní posteli.